TVRR

luni, 4 iulie 2011

Sa ii cunoastem pe adevaratii autori ai cursurilor Misa (2)


Voi continua in acest scurt articol peregrinajul prin lumea plagiatului cu pretentii spirituale din cadrul Misa, incercand sa acord meritul cuvenit, celor care sunt adevaratii autori ai cursurilor de yoga atribuite pe nedrept lui Gregorian Bivolaru.
In incercarea de a fi cat mai fidel principiului echitatii, m-am hotarat ca de fiecare data cand scriu cate un nou articol pe aceasta tema, sa il las pe Dumnezeu sa aleaga cursul de yoga pe care il voi discuta. Astfel, m-am decis sa utilizez celebra metoda a biletelelor, atat de des folosita in cadrul Misa (prin care se paseaza deseori povara responsabilitati unei alegeri proprii, constient asumata, pe umeri lui Dumnezeu cel bun si indelung rabdator). Prin intermediul acestei metode profund spirituale, aplicata pe larg in cadrul celebrei initieri in ritmurile tatvice (Svara Yoga) din cadrul Misa, Dumnezeu a ales drept subiec tal discutiei de azi cursul cumarul 11 din anul V.  
(in legatura cu ritmurile tatvice, pentru cei care nu reusesc in nici un fel sa prinda biletul castigator, niste banale link-uri le-ar putea fi de ajutor: http://sourceryforge.org/index.php/Tattva_Vision   si  http://www.rahoorkhuit.net/library/groups/gd/tattwa.html .
Vor gasi acolo ritmurile tatvice atat de mult dorite, inclusiv un ceas tatvic, foarte usor de construit, care ii scuteste de procesul extrem de complicat de calculare a tatvei momentului. Aceasta nu inseamna insa ca acest ritmuri sunt si corecte.  Ca un fapt amuzant, cu cativa ani in urma, am vazut de vanzare un astfel de ceas tatvic, in cadrul unei expozitii  New Age din Bucuresti. Voila: „secretul” nu mai este de mult doar pe internet, ci si pe piata :) 
Cursul 11 anul V este copiat din lucrarea cu titlul „Sri Aurobindo or the Adventure of Consciousness” scrisa de celebrul scriitor francez Satprem, (pe numele lui real Bernard Enginger), unul dintre discipolii lui Sri Aurobindo si al Mamei. Mai jos gasiti lucrarea originala, cursul 11 anul  V din cadrul MISA fiind de fapt o traducere de o calitate relativ satisfacatoare (cu unele greseli si modificari de sens) a textului de la paginile 36-39 al acestei lucrari

Lucrarea a fost tradusa si in limba romana in cadrul editurii Herald:
In imaginea de mai jos, in stanga se poate observa prima pagina a cursului 11 anul V, iar in dreapta pagina 36 din lucrarea lui Satprem. Ca de obicei, in stanga, cu verde se gasesc elementele adaugate de G. Bivolaru, iar cu violet (dreapta) elementele care lipsesc din traducerea lui. Dupa cum se poate vedea cu usurinta, tot ceea ce a a facut Gregorian Bivolaru pe aceasta pagina, a fost sa introduca urmatorii termeni: „cu ajutorul lui Sahasrara armonios trezita”, „avand Sahasrara suficient de activata” „minunati ca niste paradisuri” „plan subtil” „si atunci acolo avem revelatia”, „prin fuziune plenara”, „sui generis”. 
In rest, gasim o traducere cuvant cu cuvant a textului lui Satprem. Un element interesant: pe pagina din dreapta, la un moment dat Satprem reda un citat din Mama (cea care a urmat la conducerea ashramului lui Sri Aurobindo dupa moartea lui), afirmand la finalul acestuia „spune Mama”; ei bine, in traducerea lui G. Bivolaru aceasta atribuire a citatului respectiv  a disparut complet. Deci cursantii Misa  de anul 5 nu trebuie sa stie ca Mama este autoarea acelui citat.
La pagina 2 a cursului 11 anul V, G. Bivolaru a adaugat urmatoarele cuvinte: „cu ajutorul lui Sahasrara” (de 4 ori), si „findca m-am inspaimantat de starea in care ma aflam atunci”. Un alt element interesant:  la un moment dat, Satprem afirma Aceasta este ceea ce numeste Sri Aurobindo o schimbare de constiinta. Ei bine , in traducerea/plagiatul lui G. Bivolaru, numele lui Sri Aurobindo a disparut complet, el fiind inlocuit cu termenul „marii yoghini”. Deci din nou, cursantii Misa nu trebuie sa stie ca Sri Aurobindo este cel in cauza, ci niste „mari yoghini”, termen absolut impersonal.
La pagina 3, singurele expresii care apartin lui Gregorian Bivolaru sunt: „prin rezonanta cu Agni din Macrocosmos”, „cu ajutorul aspiratie catre Dumnezeu”, „fulgerator”, „in cazul trezirii lui Sahasrara”, „cei care ne activam in mod adecvat Sahasrara” „cu o energie binefacatoare crescanda”, „Macrocosmosul si stare de detasare care apare ne permite sa realizam acum” , „atunci Divina Intelepciune ia locul inteligentei noastre limitate”, „prin trezirea lui Sahasrara”, „spune yoghinul cu Sahasrara armonios activata” si „prin intermediul lui Sahasrara ni se reveleza Sinele Suprem Aman” . Intr-un cuvant, elemente  total nesemnificative, care nici macar nu isi au rostul in textul atat de poetic al lui Satprem. (Pentru a va convinge de acest lucru, cititi traducerea in limba romana a cartii lui; veti descoperi ca lucrarea este o adevarata opera de arta, care a fost ciuntita pur si simplu de completarile total aiurea ale lui G. Bivolaru). Surpriza o gasim insa si aici in elementele care lipsesc din textul tradus de G.B. De trei ori la rand, Satprem mentioneaza dupa anumite pasaje: „a afirmat Mama”, (deci atribuie acele concluzii/afirmatii Mamei) insa in textul lui G. B, aceste atribuiri lipsesc cu desavarsire, doar o singura data acesta inlocuind-o cu termenul „Yoghinii”, deci niste yoghini absolut necunoscuti, nu Mama!

Si la pagina 4 gasim aceasi repetitie obsedanta a unor expresii specifice lui G. Bivolaru, acestea fiind de altfel si singurele lui contributii la text: „invataturii yoghine milenare”, „In mod intelept”, „In aceasta directie”  ‚ „fabuloasele”, „fara indoiala”, „ in care predomina fericirea”, „necesare”, „spiritul Atman”. Aici gasim insa adevarata surpriza a cursului: de sapte ori la rand, Satprem atribuie lui Sri Aurobindo anumite pasaje/concluzii, si de 7 ori la rand G. Bivolaru elimina complet orice referinta la Sri Aurobindo, inlocuind numele lui cu expresii neutre gen: „conform invataturii yoghine milenare”, sau „unii yoghini”. Din nou aceasi grija obsedanta (si jenanta) de a elimina complet din peisaj orice atribuire a acestor idei lui Sri Aurobindo sau Mamei!  Oare din grija de a nu se prinde vreun cursant de unde este copiat acest text, sau din dorinta de a parea o creatie proprie? Tot aici gasim si o greseala grava de traducere: termenul cunoastere este tradus de G. Bivolaru drept „constiinte”, ceea ce schimba complet sensul frazei in cauza. Insa cui ii pasa?
Si un fapt amuzant: numele de Smith din textul original este inlocuit de Gregorian Bivolaru cu numele „Ionescu”. Mi se pare normal, mai ales cand vrei sa lasi impresia ca este o creatie proprie, si nu un plagiat dintr-un autor strain!
In concluzie: un curs 99,9 % plagiat, interventii personale repetitive si de multe ori total inoportune, si neobrazarea de a elimina de peste tot din textul original, pe autorii acelor idei (Mama si Sri Aurobindo) (in ciuda faptului ca intreaga lucrare este de fapt dedicata vietii si operei lui Sri Aurobindo)

In plus, cei care sunt curiosi, vor descoperi citind textul original, ca toate cursurile cu tema „Constiinta Suprema Dunezeiasca”, (deci cursurile 1, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 29 – in totalitate sau partial) sunt de fapt plagiate din aceasta lucrare, fiind de fapt vorba despre traducerea unor capitole intregi, condimentate pe ici pe acolo cu limbajul de lemn a lui G.B.
Cred ca ar fi deci cinstit sa ii cunoastem si sa il citim in original pe autorul real al acestei lucrari: Satprem, si pe extraordinarului sau maestru spiritual, Sri Aurobindo.
Pentru cei care sunt interesati, la link-ul de mai jos gasiti intreaga opera a lui Sri Auribindo, gratis:

As mai dori sa atrag atentia asupra unui fapt interesant. Nicaieri nu se vede mai bine decat in viata lui Sri Aurobindo impactul pe care il are un proces de trezire spirituala asupra fizionomiei si trasaturilor fizice ale unui om. Aproape intotdeauna, „Iluminarea” este insotita de o infrumusetare a chipului celui care trece printr-un astfel de proces. Uitati-va de exemplu la pozele de mai jos, care il infatiseaza pe Sri Aurobindo, in diverse perioade ale vietii; in anii de inceput, in care era inca activ in viata politica  (anii 1903),  anii inceputului practicii yoga (1906-1909), si anii trezirii spirituale (1915-). Inclusiv cei din jurul lui Sri Aurobindo observasera acest extraordinar fenomen de infrumusetare/spiritualizare a trasaturilor fetei lui.






Acelasi fenomen se poate observa si pe fizionomia marelui maestru budist Dilgo Khyentse Rinpoche, considerat unul dintre cei mai mari maestrii budisti/tantrici ai secolului nostru:
Priviti pozele din tinerete: 

Si priviti-i chipul dupa 30 de ani de meditatie in deplina singurate, in pesterile din Himalaya, cand deja era considerat un Budha in viata, de catre toate liniile spirituale ale Tibetului:


Intenselight

5 comentarii:

feonor spunea...

salut,
inainte de toate vrea sa precizez ca nu am niciun fel de legatura cu misa, doar ideea de guru ma lasa rece si mai ales cand sunt implicati si banii,o presoana care atinge un nivel de iluminare constientizeaza anumite lucururi , vede lumea altfel , cu alti ochi ...daca are ceva de impartit o face din suflet nu are nevoie de multumiri si recunostiinta, o face pentru ca asa simte si pentru ca asa trebuie , pentru ca vede lucrurile dincolo de manipularea asta , intelege estenta lucrurilor si nu cauta sa isi explice cum se realizeaza aceasta manipulare , intelege care sunt motivele reale pentru care este necesara aceasta manipulare si de ce se tin ascunse anumite lucruri, insa atunci mai realizezi si un alt aspect , ca in fiecare lucru oricat de nepotrivit ar parea exista si o parte buna ... faptul ca au plagit 99,9 % nu mai are nici o relevanta cand tragi linie ... conteaza ca informatia respectiva a ajuns intr-o forma sau alta la foarte multe persoane care fara misa nici macar nu au avut habar despre asa ceva ... daca au ajutat macar o persoana, oricat de mic a fost ajutorul ....atunci mai conteaza cine a scris-o sau cine si-a semnat numele ??? fara sa stiu ceva sau sa fi citit macar paginile postate din cartile respective sunt convins ca autorul real nu a fost interesat ca numele lui sa apara neaparat , ci mesajul sa ajunga la cat mai multe persoane ...faptul ca un individ ca bivolaru a vazut o posibilitate de exploatare si de facut bani din asta , nu mai are relevanta ... nu vreau sa fac nicio caracterizare sau analiza insa tu ai postat mai sus si ai facut niste observatii despre felul in care te transforma starea de spirit in care traiesti ...armonia ...pacea interioara ...eu sincer nu le vad cand ma uit la "guru" bivolaru ...vad un om macinat si speriat de dubii si indoieli , vad un om care nu crede in ceea ce spune pentru ca nu a avut acele experiente despre care vorbeste ... vad un om care traieste departe de ceea ce ar trebui sa iubeasca cel mai mult ... activitatea care o desfasoara si am impresia ca o face bucurandu-se din plin de bani celor care sunt implicati in aceasta miscare ...

Un simplu cautator spunea...

Imi vine in minte un citat al unui mare invatat pe care as vrea sa il parafrazez:"Daca Grieg nu este un maestru eliberat iar tu il denigrezi cu orice ocazie, probabil nici nu pierzi, nici nu castigi nimic (sau, cine stie....) Dar daca el este cu adevarat un mare maestru al acestei planete, AI PIERDUT TOTUL, nu numai aici pe pamant, ratand o sansa exceptionala pentru care te-ai rugat probabil timp de multe vieti, ci si in lumile subtile, unde vei suporta consecintele karmice dezastruoase ale comportamentului tau straniu. Oricum, nu peste mult timp toate se vor lamuri, "caci nu exista nimic ascuns care sa nu poata fi vadit".

Iesirea Din Matrix spunea...

@ un simplu cautator
Daca Rapcea e convins in sinea lui ca Bivo e un escroc, asta inseamna ca trebuie sa taca? Daca el a urmat ani de zile o cale, o miscare, un om, investind timp, bani, sperante si energie, realizand intr-un final ca urma un orb si ca a irosit multi ani in promisiuni false si minciuni, asta inseamna ca trebuie sa taca? El considera ca a pierdut foarte mult crezand in Bivo. Daca nu ar fi crezut in el atatia ani, poate nu ar fi pierdut acei ani. Sigur, a ramas cu niste lectii, caci si un hot, si un escroc te invata ceva pana la urma, dar asta nu e nici pe departe ceea ce i se promitea candva. Parafrazarea ta vine de aici "Daca Dumnezeu nu exista, nu pierzi nimic crezand in El, dar daca El exista si nu crezi, atunci ai pierdut totul." (ceea ce nu e adevarat , caci daca te bagi intr-o secta care te seaca de bani si energie, facandu-te sa crezi intr-un Dumnezeu fals, care practic nu exista, pierzi foarte multe)

Anonim spunea...

DECI ESTE IMPOSIBIL ASA CEVA! Daca aveti un mic inters pentru spiritualitate veti recunoaste imediat ca fraza postata de < un simplu cautator> este o veche si cunoscuta zicala, doar ca in loc de numele lui bivolaru eara DUMNEZEU.
V-a spalat bine de tot pe cortex habar nu aveti cine sunteti, care este scopul vostru in viata asteptati instructiuni de la GB si vreti sa se activeze ajna, dar daca se poate sa vi-l activeze guru, ca nu aveti nevoie de discernamant.
Sunteti atat de zapaciti incat si ati fost montati si instruiti, impunsi de la spate cu amenintarea ca nu veti mai evolua spiritual daca nu faceti parte din misa incat acceptati orice bataie de joc, principiile de baza sunt calcate in picioare iar inflamatii ale egoului sunt aduse la rang de lectii spirituale.
Aveti karma grea de trebuie sa stati slugi la un obsedat sexual fratilor.

Anonim spunea...

dcaca cineva a pierdut vremea practicand yoga urmand pe nusth cine ...(personal am incercat mai multe cai ,inclusiv misa )de ce ar trebui sa o piarda iar incercand sa caute tot felul de greseli gramaticale sau nusth ce plagiaturi ...cui ai pasa de unde sunt cata vreme cineva sa chinuit sa ia ce e mai bun si sa ne aduca noua ?!? pe bune toata abureala asta impotriva misa e deampulea rau ,cine pune botu la asa ceva nene ca nu suntem chiar idioti lasati misa in treaba ei frate ca are si ea ceva de spus !

Counter

TE-AM PRINS !!!

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Viziteaza profilul lui Mihai Rapcea pe Colegi.ro Internet Trafic - Top Romanesc - Top Sites Romanian Language - Best Romanian Websites

eu

eu